16-01-2016

16-01-2016
Klubbfakta Mas
Malmö Allmänna Schackklubb är stans mest aktiva klubb, vi arrangerar regelbundet turneringar i blixt, snabbschack och långpartier. Klubben är centralt belägen på Ahlmansgatan 20B - ett stenkast från Södervärns vattentorn. (Se Googlekarta längst ned)

Måndagar: 18-20 Juniorträning Tisdagar: 19 - 24 Spelkväll
Onsdagar: 18 - 20 Juniorträning Torsdagar: 19 - 22 Analys och träningskväll. Lördagar: Lördagsblixten startar kl 12 varje lördag om det inte krockar med en större helgdag eller dylikt. Sista lördagen i varje månad arrangeras även en starkare Månadsblixt. Vissa Söndagar: Lagmatcher i Allsvenskan och Allskånskan.

Medlemsavgifter 2016-2017

Seniorer: 1200 kr / år. Juniorer, under 26 år samt stödmedlemmar: 900 kr / år.
Barn, mån- & onsdagsträning: 600kr/termin eller 1000 kr per år.
Bankgiro SEB
832-6902

Malmö AS




tisdag 19 februari 2013

Spelarporträtt: Glenn Malmqvist



namn: Glenn Malmqvist
moderklubb: Jönköpings schacksällskap 
började spela schack: var,när? när jag var 17 år
personbästa i ranking hittills: 2240
 
Mina favoritöppningar är nog Damgambit Sicilianskt Morragambit Alapin
Favoritspelaren har alltid varit Bobby Fisher. Han var min stora idol.
Jag tycker om att möta tufft motstånd, det är då jag spelar som bäst.
Min stora hobby har alltid varit schack och kommer alltid vara det, även om inte tiden räcker till jämt.
Men jag tycker om att spela tennis och även andra bollsporter.
Jag följer dock inte så mycket vad som händer i fotbollsvärlden eller hockeyvärlden,även om det kan va kul att se på nån gång.
Jag tycker även om musik, och att gå på konserter.
Så om nån vill gå på konsert, så säg till mig, jag e sugen :)
Min favoritbok: det får nog bli en serie det. Och det är Sagan om isfolket, Skriven av Margit Sandemo.
Filmer: Ja det får isf bli någon komedi, möjligtvis, Raka spåret till Chicago.
Just nu har jag nyligen blivit tvåbarnsfar, så mycket av tiden går nu till barnen.
Men jag ska försöka vara med så mycket jag kan i schackvärlden.
Vad alla redan vet om mig: Att jag är jävligt vacker :)
Ha de bäst alla Schackare Mvh Glenn


Här är ett exempel på Glenns spelstil:

1 kommentar: