16-01-2016

16-01-2016
Klubbfakta Mas
Malmö Allmänna Schackklubb är stans mest aktiva klubb, vi arrangerar regelbundet turneringar i blixt, snabbschack och långpartier. Klubben är centralt belägen på Ahlmansgatan 20B - ett stenkast från Södervärns vattentorn. (Se Googlekarta längst ned)

Måndagar: 18-20 Juniorträning Tisdagar: 19 - 24 Spelkväll
Onsdagar: 18 - 20 Juniorträning Torsdagar: 19 - 22 Analys och träningskväll. Lördagar: Lördagsblixten startar kl 12 varje lördag om det inte krockar med en större helgdag eller dylikt. Sista lördagen i varje månad arrangeras även en starkare Månadsblixt. Vissa Söndagar: Lagmatcher i Allsvenskan och Allskånskan.

Medlemsavgifter 2016-2017

Seniorer: 1200 kr / år. Juniorer, under 26 år samt stödmedlemmar: 900 kr / år.
Barn, mån- & onsdagsträning: 600kr/termin eller 1000 kr per år.
Bankgiro SEB
832-6902

Malmö AS




söndag 29 januari 2012

Spelarporträtt: Jonas Lindahl


Jag heter Jonas Lindahl

Moderklubb Mas/Skurup

Jag började spela schack i Mas 1997, första partiet jag spelade på klubbnivå var mot Joakim W i klubben och jag vann!! Stärkt av framgången där så ställde jag upp i MM, då spelades MM på Tuppen, jag tror det var C-klassen som jag vann. Kaxig efter vinsterna så började jag i Skurup där Michael Sandsjö visade vilken skillnad det var mellan klubbspelare och hemmaspelare. Jag började i En Passant runt 2001 och kom tillbaka till Mas 2006.

Mitt personbästa = 2284

Jag har inte spelat mitt bästa parti, återkommer.

Favoritspelare är utan tvekan David Bronstein, anledning? Elegans.

Jag har ingen favoritfilm, men jag tycker om filmer av Bröderna Cohen och Johnny Depp.

Favoritmusik är för tillfället banjomusik!!! Old Crow Medicine Show brukar jag lyssna på när man vill ta det lite lugnt.

Jag har en Norskbuhund på snart 3 år som är väldigt söt och busig.

Förutom min hund och schack så spelar jag golf på Kvarnby GK.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar